
Bedrijfsfotografie: De doeleinden
Jouw doel bepaalt waar een bedrijfsfotograaf op inzoomt. Voor het aantrekken van nieuwe klanten laat je wat anders van je bedrijf zien dan voor het aantrekken van nieuwe medewerkers.
Lees in deze blog de verschillende doeleinden van bedrijfsfotografie.
Portretfotografie (persoonlijke bedrijfsfotografie)
In de loop van de tijd verandert de samenstelling van je team. Er gaan mensen weg en er komen mensen bij. Ook veranderen de mensen van jouw team. Ze worden een jaartje ouder, veranderen hun kapsel of haarkleur en sommige medewerkers gaan plotseling een bril dragen. Voor je (potentiële) klanten is het bijzonder prettig als de werkelijkheid matcht met de medewerkers op je site. Bij afspraken geeft hetzelfde gezicht de (potentiële) klant herkenning en vertrouwen. Houd de foto’s van je mensen, en van jezelf, dus up-to-date.
Representatieve zakelijke portretfoto’s in de stijl van je bedrijf kun je gebruiken voor je website (Over ons pagina), maar ook voor een brochure, LinkedIn profiel of een interview voor een magazine.
Zoeken van personeel (wervende bedrijfsfotografie)
Bij het zoeken naar nieuwe medewerkers kan bedrijfsfotografie helpen bij het geven van een goede, alledaagse indruk. Laat werkzoekenden maar zien hoe jullie vol passie met elkaar samenwerken, maar ook hoe gezellig die vrijdagmiddagborrel is.
Dat jullie lol hebben met elkaar tijdens het werk en op rustmomenten motiveert om te solliciteren op die leuke baan die jij hebt openstaan.
Redactionele fotografie (offline bedrijfsfotografie)
Bij fotografie voor tijdschriften, vakbladen, kranten en magazines is het essentieel dat je foto’s je verhaal ondersteunen. Des te belangrijker dat de fotograaf en de tekstschrijver van het artikel met elkaar overleggen.
Een krachtige portretfoto, een sfeerfoto van het bedrijf, een foto van de werkplek of een bijzondere productfoto, het tekstuele verhaal bepaalt voor een groot deel wat er in beeld aan bod komt.
Bij redactionele fotografie kunnen mensen wat gespannen zijn (als ze weten dat ze op een cover komen). Het is daarom belangrijk dat mensen zich op hun gemak gaan voelen en zichzelf kunnen zijn.
Bedrijfsreportage (complete bedrijfsfotografie)
Welke totaalindruk wil jij van je bedrijf geven op je site, in een brochure of folder? Welk verhaal moet duidelijk naar voren komen voor je doelgroep? De eerste indruk is allesbepalend voor je potentiële klanten. De kracht van diensten en/of producten, de gedrevenheid van medewerkers, het efficiënte werkproces, alles moet in beeld komen en kloppen. De essentie en kwaliteit van jouw bedrijf moet haarscherp naar voren komen.
Een bedrijfsreportage geeft een totaalbeeld van je bedrijf: Een foto van het pand, de werkplek met je medewerkers (in actie), producten (machines) en ontspannen zakelijke portretten van jou en al je medewerkers.
Vragen over de doeleinden van bedrijfsfotografie?
Heb je nog vragen of opmerkingen over de doeleinden van jouw bedrijfsfotografie?
Neem gerust contact met me op. Dit kan door te bellen naar 06 2375 8133 of te mailen naar info@fotograafilse.nl. Ik ben benieuwd!
Sorry, the comment form is closed at this time.